המדינה לביהמ"ש העליון: הדסה אינה משתפת פעולה עם החשב המלווה

    דוקטורס אונלי | צילום: אילוסטרציה No Comments on המדינה לביהמ"ש העליון: הדסה אינה משתפת פעולה עם החשב המלווה
    18:53
    14.05.24
    קובי פינקלר No Comments on לחימה במלוא העוצמה: לוחמים נפצעו בקרבות ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנהלת בית החולים "הדסה" אינה משתפת פעולה עם החשב המלווה מטעם המדינה, בניגוד להסכם הבראה שנחתם בין ממשלת ישראל, בית החולים הדסה וארגון נשות הדסה; כך הודיעה פרקליטות המדינה לבית המשפט העליון.

    ההודעה נמסרה בתשובה לעתירה שהגישה הדסה לבית המשפט העליון, כדי שזה יכריע בידי מי הסמכות לדון בסוגיית ביטוח האחריות המקצועית של הרופאים ונושאים נוספים הנוגעים ליישום הסדר הנושים, כפי שנחתם במסגרת הסכם ההבראה. השאלה שבמחלוקת היא אם הנושאים יידונו בבית הדין לעבודה או בבית המשפט המחוזי. הדיון בעליון צפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב (13 בנובמבר).

    עוד מסרה המדינה (שהיא צד בעניין – כמשיבה מס. 9 לעתירת הדסה) בתגובה לעתירה, כי "תוכנית ההבראה כפי שסוכם עליה, בסיוע נכבד מקופת הציבור, טרם עלתה על פסים של ניהול שוטף – והדברים רחוקים מכך".

    במסמך התשובה של המדינה לעתירה, שהגיע לידי "דוקטורס אונלי", נכתב כי היא "נתקלת בקשיים בביצוע פיקוח על עמידת הצדדים במחויבויותיהם, על פי ההסכם, כאמור עקב חוסר שיתוף הפעולה של בית החולים עם החשב המלווה מטעם המדינה".

    עוד הודיעה המדינה לבית המשפט העליון, כי רק מתוך רצון למנוע את החרפת המשבר בין בית החולים לבין הרופאים, החליטה ועדת שלושה להעביר 140 מיליון שקל למרות שטרם התקיימו התנאים לכך, בכלל זה היעדר שיתוף פעולה עם החשב המלווה. "עם זאת, עד להתקיימות התנאים להעברת הסכום (הנ"ל) להדסה – דהיינו מינוי נאמן חיצוני והצגת מדיניות השקעה – הכסף יופקד בשלב זה בפיקדון ייעודי לנושא, בבנק ישראל", נכתב.

    כמו כן הודיעה המדינה, שהיא סבורה כי ראוי שבקשת ההסתדרות הרפואית בנושא ביצוע התחייבויות הדסה לעניין ביטוח הרופאים (כאמור הוא סוכם בהסדר הנושים) תידון בבית המשפט שאישר את ההסדר שכן היא עוסקת ישירות ביישום הוראות ההסדר בדבר הבראת התאגיד ולא בהתנהלות השוטפת. הסוגיה הוכרעה בעבר בבית המשפט המחוזי. סוגיית הביטוח, מציינת המדינה, היתה נושא מרכזי בדיונים לקראת הסדר הנושים.

    "הדסה לא משלמת לספקים"
    בתוך כך, העיתון "כלכליסט" דיווח היום כי הדסה אינה מסוגלת לפרוע חוב לספקים בגובה של 93 מיליון שקל, אותו היא נדרשת להחזיר כחלק מתוכנית ההבראה. בדיווח נמסר, כי חלק מספקי הדסה קיבלו הסבר לפיו העיכוב נובע מאי־העברת כספים מהמדינה ומארגון נשות הדסה. בנוסף – החוב בגובה של 56 מיליון שקל לקרנות ההשתלמות והמחקר של הרופאים, שנועד לתשלום עד סוף אוקטובר טרם שולם.

    על-פי תכנית ההבראה של הדסה, החוב לספקים השונים (חברות תרופות, חברות שירותי ניקיון ואחרים) מגיע ל-186 מיליון שקלים. בדיווח נמסר כי רבע מסכום החוב נמחק, ורבע היה על הדסה לסלק ביולי ואת כל השאר (50%) נדרשה הנהלת הדסה לפרוע בשתי פעימות (באוקטובר ובדצמבר) עד סוף השנה. תשלום יולי שולם באוגוסט.

    עוד מדווח העיתון, כי אם המדינה וארגון נשות הדסה לא יזרימו את התשלומים עליהם התחייבו בתכנית ההבראה, לא יהיה די מוזמנים בקופת בית החולים כדי לשלם משכורות לעובדים וכן תשלומים לספקים, בחודש הבא.

    בית החולים הדסה מסר בתגובה לדיווח: "הנהלת הדסה תשלם לעובדים את משכורת נובמבר בתחילת דצמבר במלואה. התשלום השוטף לספקים מתקיים במלואו ועל-פי הסכם ההבראה. התשלום הנוגע להסדר חובות העבר, תלוי בכספים שאמורים להגיע ממדינת ישראל ומארגון נשות הדסה. עם הגעת הכספים ישולמו התשלומים המתחייבים".

    בחירת דירקטוריון הדסה ויו"ר קבוע צפויים בשבוע הבא. בעניין זה דיווח העיתון, כי צפוי להתקיים הליך ארוך של מו"מ בין ארגון נשות הדסה והמדינה בנושא הזה. נשות הדסה אמורות להציג 3 מועמדים מטעם הארגון. משרדי הבריאות והאוצר יכולים על-פי ההסכם להטיל וטו על המועמדים.



    0 תגובות